Folgeverbundhybridschmieden eines Querlenkers

Simulative Betrachtung des Strukturleichtbaus sowie Wärmeeinbringung in hybridgeschmiedeten Teilen

verfasst von
Eugen Seif, Jan Langner, Malte Stonis, Bernd Arno Behrens
Abstract

Components manufactured by hybrid forging in progressive dies have a high potential for lightweight construction. The example of a suspension arm shows the advantage of hybrid forged parts creating new possibilities for structural and material lightweight construction. Additionally, it is demonstrated that the heat subjected to hybrid forged parts during the subsequent hardening process does not threaten the potential of material lightweight construction.

Organisationseinheit(en)
Institut für Umformtechnik und Umformmaschinen
Externe Organisation(en)
Institut für integrierte Produktion Hannover (IPH) gGmbH
Typ
Artikel
Journal
wt Werkstattstechnik online
Band
109
Seiten
765-769
Anzahl der Seiten
5
Publikationsdatum
2019
Publikationsstatus
Veröffentlicht
ASJC Scopus Sachgebiete
Steuerungs- und Systemtechnik, Fahrzeugbau
Elektronische Version(en)
https://doi.org/10.37544/1436-4980-2019-10-69 (Zugang: Geschlossen)
 

Details im Forschungsportal „Research@Leibniz University“